江湖再见

谁再跟我说双王只是PY关系,我就送谁一包朋友卡,靴靴

刚看了K的英文版,现在脑海里只有当年在课堂上被老师反复提及的有关于不同语言环境下所造成的语境高低的现象分析。


中文高语境。

日文高语境。

英文低语境。



具体的可以感受一下:


(听写整理出来的文本,有错误不要介意……)


室长:“So that's ur answer, you leave me no choice. All I have to figure out a way to keep u locked up in here for the rest of ur life.”

尊哥:“Really? Is that all what u got? Actually, there is a way to keep me locked in here forever. U could do it, Munakata. The blue king could keep an eye on me personally 24 hours a day. It is a prettey attractive job with a lot of perks. I mean, think about of it, if I would become violent, u would like be allowed to restrain me by force.”

室长:“As attractive as that sounds, the thought of breathing the same air with u make me ill. And besides, I have many other important responsibilities that require both of my time and attention. I can't devote the kind of resources to punishing u as I'd like.”

尊哥:“Sorry for u feeling that way, it's disappointing.”

室长:“And for me as well, Suoh.”


真他娘的厉害了我的K...




我现在整个人都是







以前看中文字幕听日语不觉得他俩有多腻味(至少比起隔壁伏八还是差了些火候)...



然而现在的我...





这种“妹啊,快来说点好听的让我乐呵乐呵。”“才不要嘞,人家是正经姑娘,才不是出来卖的。”“好清纯不做作的小妹,在你转身的那一瞬间我就爱上你了”的梗...



哦凑!

调情都调到号子里来了...

“这犯人家属谁啊,成天睡大觉,也不起床参与劳动改造!”

“我。”

“哦,典狱长啊...”



可以的,很强势。


什么惺惺相惜的对手,这踏马分明是夫妻...




我没有朋友。


也没有对手。



评论(6)
热度(40)

© 张巽 | Powered by LOFTER